Coromandel

Saturday, May 27, 2006

Ad`s hobby kwartel boederijtje.


Hallo ik zal mij zelf eerst eens aan u voorstellen mijn naam is Ad Disseldorp, ik ben kweker en hobby houder van verschillende kwartel,tropische duiven en eenden soorten.
Ik woon tussen de Kivieten en Grutto`s in het mooie Broek in Waterland.
Ik ben samen met een maat Leo van der Meer in begin jaren tachtig begonnen met het kweken en houden van verschillende hoender en Eenden soorten om tentoonstellingen door heel het land te lopen.
Dit deden wij met heel erg veel plezier en hebben menig bekertje hier gewonnen.
Wij hielden in die tijd verschillende kippen en sierduiven zoals de hollandse witkuif en de Zijde hoender.
En ons sierduiven ras was de Duitse Modena in de kleuren Rood en Geel Gazzi toen en waarschijnelijk nog een erg zeldzame kleurslag.
Verder verschillende eenden rassen zoals de Kwakertje,Caroline eend,Maderijn eend en de Krooneend die ik nu nog bezit.
Ik heb zelfs van de week jongen pulletjes bij mijn Krooneend gekregen en dit is puur natuur broed en ik ben zo trots als een pauw hierop.Ik ben nadat ik vele tentoonstellingen gelopen had en er wat minder zin in kreeg over gestapt op lachduifjes of wel tortelduifjes in verschillende kleurslagen.Hier zal Leo in de toekomst zeker een heel mooi stukje over gaan schrijven.Ik bezit verschillende kleurslagen van dit duifje waaronder wit,Phao en verschillende andere kleurslagen. Verder ben ik mij gaan neer leggen in het kweken en op kweken van diversen soorten kwartels waaronder mijn passie de Japanse kwartel in verschillende kleurslagen zoals Isabel,Wit,Geel-wildkleur donker bruin en verschillende andere soorten.Ook kweek en bezit ik de Harlekijn kwartel,Europese en de zeer zeldzame Coromandel kwartel ook heb ik diveren kleurslagen van de Virginische boomkwartel.Doordat ik was begonnen met de Japanse kwartel ben ik ook over gegaan in de wat moeilijkere soorten.Dit lukt mij tot nu toe met vallen en opstaan maar zal in de toekomst zeker beter gaan worden.

Verder ben ik mij bezig gaan houden met de tropische duiven groep, waaronder de groenvleugel duif en de parelhals tortel.Ik heb natuurlijk mijn ervaring eerst op gedaan met de tortel duif of koerduif.Hierdoor heb ik wat ervaring opgedaan voor ik mij durfde te storten in de wat moeilijkere en duurdere soorten.


Verder wil ik op deze site verschillende stukken schrijven over mijn hobby en u hierin te laten intreceren.Dit lijkt mij erg fijn en leerzaam voor u om mijn ervaring met u uit te wisselen.Ik ben een hobby dierhouder die van tijd tot tijd wat overtolige dieren zal gaan verkopen zodat ook u hier aan kunt komen.

Mijn e-mail adres is Disse276@planet.nl ook ben ik te bereiken op 0204031708 het antwoord apparaat staat hiervoor aan.Spreek dan wel in zodat ik u dan terug kan bellen.Hopelijk spreken wij elkaar eens en kunnen samen deze hobby in vole bloei door laten gaan.

Tekst en Foto`s zijn van Leo van der Meer die ik opdracht gegeven heb om deze mooie site op te zetten.

Voor al u meelwormen of ander levend voer neem eens contakt op met Ben Wannet.

065151040

0 Comments:

Post a Comment

<< Home